خبر فوری درباره آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان | شرایط پذیرش بدون کنکور

نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان در یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور اعلام شد.
خبر فوری درباره آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان | شرایط پذیرش بدون کنکور
کد خبر : ۶۴۴۸۴

نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان و شرایط پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه اعلام شد.

دانشگاه فرهنگیان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک به پذیرفته‌شدگان آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان در یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «داوطلبان برای اطلاع از نتیجه آزمون کتبی و ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان (یازدهمین آزمون مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی) باید به سایت جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir مراجعه کنند.»

‌نتایج نهایی آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان، در سقف سهمیه‌های اعلامی و بر‌اساس بالاترین نمرات، پس از اعلام نتایج گزینش به اطلاع پذیرفته‌شدگان خواهد رسید. 

‌یازدهمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز در دستگاه‌های اجرایی کشور در روز جمعه «هشتم دی ۱۴۰۲»، در حوزه‌های امتحانی تهران و سراسر کشور برگزار شد.

‌دانشگاه فرهنگیان نیز یکی از دستگاه‌هایی بود که سهمیه قابل توجهی به تعداد بیش از ۶۵۰ نفر برای جذب در این دستگاه اختصاص یافت که جهت تصدی پست‌های مختلف کارشناسی در پردیس استان‌های کشور است.»

طبق مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برخی دانش‌آموزان و طلاب برای جذب در دانشگاه فرهنگیان در اولویت هستند و می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.

«آیین‌نامه جذب و پذیرش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» با هماهنگی معاونت‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط در وزارت‌های آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان اداری و استخدامی کشور و بنیاد ملی نخبگان، در دانشگاه فرهنگیان و با نظارت و راهبری ستاد تعلیم و تربیت، اجرا می‌شود.

فرآیند جذب و پذیرش دانشجومعلمان با توجه به امکانات و سیاست‌های دانشگاه، مطابق با آیین‌نامه مربوطه، با هماهنگی مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، توسط دانشگاه فرهنگیان انجام می‌پذیرد.

پذیرش نهایی متقاضیان با لحاظ کردن نسبت ۶۰ درصد نمره کسب‌شده (به­‌عنوان شایستگی تخصصی) و ۴۰ درصد نمره (به عنوان شایستگی عمومی و اختصاصی) و پس از تأیید گزینش بر مبنای بالاترین امتیاز‌های کسب­‌شده، صورت خواهد گرفت که از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روز‌های خوب برسیم.

ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد، مسئله نظام رتبه‌بندی معلمان مطرح بود؛ به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تاکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

او با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه‌بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می‌زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق‌ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمان پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری‌فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش، به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش‌رو مهیا می‌شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

او با بیان اینکه امروز دچار چالش‌های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده است، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، به جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آنها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آنها صورت می‌گیرد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر